Ekskluzywny brytyjski dom mody, jakim jest Burberry Group PLC, został założony w 1856 roku przez Thomasa Burberry’ego. Marka ta zajmuje się głownie produkcją oraz sprzedażą odzieży, perfum i akcesoriów mody męskiej i damskiej. Charakterystyczny wzór wielokolorowej kraty, tzw. haymarket check szybko stał się znakiem rozpoznawalnym tej marki. Jest on również najszerzej kopiowanym znakiem towarowym na świecie. Marka Burberry ma również rekomendację od rodziny królewskiej. Jej ponadczasowy klasyczny trencz nosiła sama Marlene Dietrich, a w roku 2010/2011 twarzą tej marki była Emma Watson.
Marka pierwotnie nosiła nazwę Burberry’s, jednak w roku 1999 przeszła rebranding decydując się ją zmienić na Burberry. Pierwszy projekt logotypu został opracowany w 1901, który prezentuje charakterystyczny emblemat rycerza na koniu ze sztandarem z napisem „Prorsum” czyli „naprzód”. W 20218 roku Ricardo Tisci, czyli nowy dyrektor kreatywny zdecydował o nowym logo, które tworzą dwie litery, inicjały założyciela marki, wykorzystując przy tym krój Bodoni. W roku 2023 Daniel Lee, nowym dyrektor kreatywny powrócił do emblematu Equestrian Knigt w koncepcji logo.
Oprawy tej marki można rozpatrywać dwojako, pierwsze z nich mają bardzo minimalny design, wykorzystując jedynie ponadczasową kratę, drugie zaś mają widoczne logo marki, cały napis, w dosyć przerysowany sposób sugerują sklasyfikowanie marki opraw. Poza tym formy, kształty i rozwiązania są ponadczasowe. Na próżno szukać w nich krzykliwej kolorystyki czy błyskotek, tu króluje elegancja i szyk. Są to oprawy dedykowane dla osób ceniących sobie styl, który nigdy nie wychodzi z mody, coś czemu można zaufać na wiele lat, mówiąc o formie jak i jakości opraw. Elegancja to znak rozpoznawalny rozwiązań optycznych marki Burberry.
ul. Piłsudskiego 13
58-500 Jelenia Góra
woj. dolnośląskie
ul. Sienkiewicza 2A
58-540 Kamienna Góra
woj. dolnośląskie