Rezerwacja wizyty

Nasze Marki

Ray-Ban

Marka Ray-Ban została założona w 1937 roku przez firmę Bausch&Lomb i śmiało można stwierdzić, że jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek okularów na świecie.

W 1929 roku generał Mac Cready zwrócił się do firmy Bausch&Lomb z prośbą o stworzenie okularów na potrzeby sił powietrznych Stanów Zjednoczonych, ponieważ lotnictwo zaczęło się co raz bardziej rozwijać. Maszyny wznosiły się co raz wyżej, przez co piloci cierpieli na zawroty głowy i nudności powodowane oślepiającym słońcem. Mierzyli się z bezpośrednim działaniem światła słonecznego, promieniowania ultrafioletowego i podczerwonego oraz niskimi temperaturami. Wykorzystywane wówczas gogle z łatwością ulegały zaparowaniu, przez co utrudniały widzenie pilotów. Firma sprostała zadaniu i w 1936 roku do rąk pilotów trafił stworzony z myślą o nich prototypowy model okularów przeciwsłonecznych. Był to model z charakterystycznym kształtem, podwójnym mostkiem i zielonymi soczewkami, który dziś wszyscy znają pod nazwą Aviator. Prototyp w szybkim czasie został ulepszony, przez co zyskał wyższą odporność na uszkodzenia mechaniczne, a plastik został zastąpiony wysokiej jakości, cienkim stopem wytrzymałego metalu.

Okulary idealnie sprawdziły się na nosach pilotów wojsk USA, dzięki lekkości, wygodzie, niwelowaniu odblasków i szerokiemu polu widzenia. Były funkcjonalne i miały niepowtarzalny styl, przez co wkrótce Aviator zaczął podbijać również rynek masowy.

W 1938 roku zaprojektowano i wyprodukowano nowy model Shooters. Posiadał on jasnożółte szkła, które poprawiały widoczność we mgle i podczas wczesnych poranków. Wykorzystywano je głownie do polowań i podczas wędkowania.

Kolejnym popularnym modelem, był wypuszczony w 1952 roku Ray-Ban Wayfarer, który stał się pierwszym modelem wykonanym w tworzywie.

Ogromną popularność marka zyskała dzięki pojawieniu się ich na dużym ekranie, w takich filmach jak „Buntownik bez powodu”, „Śniadanie u Tiffaniego”, „Blues Brothers”, „Top Gun”, czy „Swobodny Jeździec” oraz „Brudny Harry”, a konsumenci zaczęli je postrzegać jako modny dodatek do swoich stylizacji. Okulary Ray-Ban coraz częściej można było spotkać na ulicach.

W 1999 roku marka Ray-Ban została sprzedana włoskiej firmie Luxottica Group. Firma ma w swojej ofercie marki takie jak Prada, Oakley, Vogue i inne. Warto zaznaczyć, że od początku 2004 roku Ray-Ban, rozpoczął współpracę z Formułą 1. W 2007 roku zapoczątkował ogólnoświatową kampanię- NEVER HIDE, której głównym celem było odświeżenie marki oraz jej uatrakcyjnienie. Skierowana ona była zwłaszcza do ludzi młodych. Kampania pokazywała sedno marki, czyli bycie w centrum uwagi, a nie ukrywanie się.

Obecnie Ray-Ban to nie tylko okulary przeciwsłoneczne, to także oprawki do okularów korekcyjnych oraz wiele różnych dodatków do okularów. Marka łączy w sobie prostotę, ale również ekstrawagancje i elegancję, a oprawki są ponadczasowe. Wiele sławnych osób przyczyniło się do ich promocji, między innymi Bob Dylan, Marilyn Monroe, Andy Warhole, John F. Kennedy, Madonna, Michael Jacson, Brad Pitt oraz wiele innych.

Skąd pochodzi nazwa Ray Ban? W języku angielskim słowo „ray” oznacza promienie, a „ban” blokowanie. Stąd nazwa Ray-Ban jest od ponad 80 lat znakiem towarowym, a logo jest niezmienne i rozpoznawalne na całym świecie.

Salon Optyczny FOCUS
- optyk Kowary

Adres

ul. 1 Maja 4
58-530 Kowary
woj. dolnośląskie

Godziny otwarcia

pon - pt 9.00 - 17.00,
sob 9.00 - 13.00

Telefon

+48 511 887 501

Salon Optyczny FOCUS
- optyk Jelenia Góra

Adres

ul. Piłsudskiego 13
58-500 Jelenia Góra
woj. dolnośląskie

Godziny otwarcia

pn - pt 10.00 -18.00,
sob 10.00 - 14.00

Telefon

+48 784 520 720

Salon Optyczny FOCUS
- optyk Kamienna Góra

Adres

ul. Sienkiewicza 2A
58-540 Kamienna Góra
woj. dolnośląskie

Godziny otwarcia

pon - pt 9.00 - 17.00,
sob 9.00 - 13.00

Telefon

+48 511 887 503

Społeczność

Facebook
Instagram